27 февруари 2008

Смяна тампон магаре при Рено 19

Значи смяната като цяло е елементарна.Според документацията са необходими винтови скоби за избиване-набиване на въпросния тампон,но в БГ ние работим с подръчни средства.Аз използвах хидравличен крик (ако има винтов от УАЗ-ка и той става),дървено трупче за подпиране на колата,няколко стари гайки,руско гедоре.
Колата се подпира някъде на гредите на купето не на магарето.Развива се болта.Тука трябва да кажа че на гайката на купето има една пластина която е за контра и може да излезе като при мене.Кухината където е гайката с пластината не се вижда но се напипва от от към двигателя.Като бръкне вътре може да се извади пластината и да се сложи ключ за контра.След като се развие болта магарето увисва около сантиметър.Слага се една гайка или нещо друго подходящо между тампона и купето.С хидравличния крик се подпира магарето максимално близо до тампона и се повдига.По този начин тампона се избива до някъде.Отпуска се магарето,подлага се още една гайка и пак се повдига и така докато излезе тампона.След като стария тампон вече е изваден новия се намазва със сапунена вода.Слага се гайката между магарето и купето.Тампона се слага на мястото му и се набива с хидрвличния крик.Маха се гайката,с крика се повдига магарето да подпре в купето и се завива болта.
mravoiad

Как да изчистим старата ламбда сонда

Почти всички ламбда сонди са направени на основата на циркониев диоксид, едно извънредно устойчиво съединение, както на механични, така и на химични въздействия ( покритие за лагери например) . Върху основата от циркониев диоксид по принцип се слага керамична обвивка, която е пропусклива за газовите молекули, та да може оксида да си свърши работата. Отвън има метална надупчена обвивка и целия проблем идва от това че нарочно е направена неразглобяема, за да не дадем 5лв за реактиви, ами 160лв за нова :) Аз разширих леко отворите, изкарах парчетиите от керамичната обвивка(много е тънка и крехка) ,забърсах я отвън с лакочистител(най евтиния е най добър) че нямах подръка хлороформ или етер, накиснах я в лакочистителя, изтръсках я от капките, промих със спирт 95% (от аптеката), подсуших, накиснах я в преобразувател за ръжда(на основата на фосфорна к-на), пак промих със спирта и я подсуших. Резултата беше че сондата стана като нова. По принцип проблема при тях идва от сажденото покритие, което пречи газовете да контактуват с оксида, с подгряването стават проблеми, ако сондата е с 1 или 3 кабела, това означава че има 1 кабел за сигнал, а за маса служи корпуса, тоест резбата, където е навита, там често стават мизерии и сигнала става слаб и променен, показанията грешни , горивната смес и тя извън норми и ето ги пак саждите се натрупали, за този проблем стига да се опъна маса от корпуса до някое подходящо и неръждясало място.
Клеги препоръчват и изгаряне на саждите с горелка, така за нещастие направих и аз - с малък газов поялник, пълен с газ за запалки, та той скапа леко работата и на места оксида хвана черен слой сажди, които после не успях да разтворя с лакочистител, не го правете и вие това упражнение. Не ми се играеше да си правя водородна горелка, с която няма начин да се получат сажди. Въпреки това сега сондата си работи добре, лампата ми светва много по рядко и изключително само на празен ход(майсторите разправят че така правели леко ленивите сонди), бензина ми започна да намалява дооста по бавно и съм доволен. Следващия път ще се подготвя добре, ще имам време и ще постигна по добри резултати.
В резюме - възможно най чистия органичен разтворител, спирт за промивките - 95%, преобразувател за ръжда, това според мен е достатъчно. Водородната горелка е доста опасна играчка и няма да ви разказвам за нея. Вмествате се в 5лв за химикали .

25 февруари 2008

Регулируеми паузи на чистачките в R19

Регулиране на паузи на чистачките е направено в много от съвременните автомобили и е напълно възможно да се направи и за нашите стари рена.Устройството е много удобно и напълно реализируемо.И така за начало изваждаме релето от кутията с предпазителите Отделяме релето от конектора, надигайки с отвертката отделяме кутията и изваждаме платката.

В производство се намират няколко вида платки, отличаващи се по някои компоненти.


Тъй като трябва да се измени времезадаващата верига, резистора R6 го заменяме на последователно свързани резистор 15 кома и потенциометър 330-470 ком.Може да спрем и до тук, ако ни е достатъчно максимално време около 6 секунди.Но ако заменим и кондензатора C 3 на 47-мкФ, то паузата ще се увеличи до 10 секунди.
Слагаме потенциометъра в стандартната декоративна капачка след известна доработка.

Подбираме подходяща врътка и това е ;-)




Статии за Рено 19 от 1988 година

Inside france`s new fighter
http://4storing.com/psjj0/07f7a499000e16071cdfc49aac3f9e63.html
19 vs Tipo vs Golf
http://4storing.com/lok0p/40b19f738dc075e5cf12abaf901f9736.html
Revolution at the Regie
http://4storing.com/gw2qi/86eb745e5162033848b0213fa7f3d060.html
Le hatch comes of age
http://4storing.com/y4e93/be1745ee669c05831c1bbe8f67512d5c.html