19 февруари 2008

Фотоотчет за смяна на лагер на Mcferson на Рено 19

Един от често срещаните проблеми при рено 19 е този с лагера на Mcferson. Частичното или пълно блокиране на този лагер може да доведе до счупване на навивка от пружина,прескачането и от долния ръб на чашката, тежък за въртене волан и т.н.
След близо година дрънкане на пружината при въртене на волана на място реших, че е време да се заема с тази на пръв поглед лесна, но трудоемка операция.
За целта се снабдих с 2 бр. универсални китайски скоби за свиване на пружини - 12 лв.Без тях опасността от травми е значителна.
Лагер на макферсон на фирмата SKF VKD 35001Т - 14лв


Аналог на този лагер на фирмата SNR e M255.01, a оригиналният партиден номер на Рено: 7700 797 654.
Причината да избера този лагер е това че е капсулован за разлика от този на SNR. Не знам доколко това е по добре, но така или иначе спрях се на тази марка.
Последователността при сваляне на цялата амортизационна стойка е следната: Развиват се 2 болта с гайки 18мм. Важно е да се отбележи че гайките сочат назад, а не напред.
Развиват се и 2-та болта отгоре. Закрепването в т.1 е за автомобилите с сервоуправление, а в т.2 без сервоуправление. Предварително върху маншона на полуоската е хубаво да се постави дебела хартия или дървен клин, за да се избегне възможно негово скъсване.
Сваляме цялата амортизационна стойка.

Макар и неясно с стрелки съм означил повърхността на относителното движение между чашката с пружината и амортисьора.Предните амортисьори са маслени Renault 7700821211 SACHS Allinquant 058975.В повечето случаи е почти невъзможно да се извърши на ръка, поради втрапеността на сачмите на лагера.А ето и прословутото място на прескачане на пружината. Мисля, че това става в изключително краен стадий на блокиране на лагера.

Слагаме скобите върху пружината и започваме равномерно да стягаме докато се свие някъде 20-30 мм.

С помоща на шестостен 6мм и лула 22мм отвиваме гайката и махаме горната плоча.
Сваляме пружината и я оставяме в натегнато положение.Махаме прахозащитния маншон на амортисьора,чашката с тампона и под нея почти в разпадното положение намираме въпросния лагер

Почистваме всички стари детайли, слагаме новия лагер и сглобяваме в обратния ред. Важно да се отбележи, че при сглобяването горния ръб на пружината следва да е добре влезнал в така оформения гумен жлеб.

И накрая крайния резултат
Усмивчица

Няма коментари: