18 февруари 2008

Антифриз type D

Преди години писах на фирмата ELF кой е най-подходящия антифриз за моето старо Renault 19 и за да поясня на всички чудещи се какво значи това прословуто тип D?

Ето превод на това което ми отговориха от TOTAL, въпреки, че питането ми беше отправено до ELF за това каква течност следва да сипвам в моето Рено 19:
За охладителната ви течност ви отговаряме, че 1991 е годината, през която течността бе променена. В упътването от 1991 не е указано, че течността трябва да бъде сменена - следователно тя вече без съмнение е органична течност антифриз Glaceol RX или течност Coolelf Auto supra.
За повече сигурност моля проверете цвета на течността в разширителното ви казанче:
- синьозелен цвят - минерална течност (Coolelf
Classic)
- жълтооранжев цвят - органична течност (Coolelf Auto supra)
Внимание, тези две технологии на течности не са съвместими в един двигател!
Сърдечно ваш
Самюел Робен


Ето кратък коментар от моя страна за това какво значи това прословуто тип D?
Оказва се ,че за да е добър за Renault един антифриз трябва да отговаря поне на стандартите ASTM D 3306 и ASTM D 4985. Тези спецификации означават, че са тествани метални пластини от мед, алуминий, олово, стомана, чугун за корозия -/ лабораторен тест ASTM D 1384- 250 мл. антифриз с 500 мл корозионна вода в продължение на 336 часа при 88°С/. Най-сериозния тест ASTM D 2809 е тест на алуминиевата помпа - /тест на корозия предизвикана от кавитация/. В този тест GLACELF AUTO SUPRA получава оценка 8/10. Самата фирма препоръчва да се сменя този антифриз на 5 години и че разреден с 50% вода този концентрат осигурява 250 000 км (2000 часа) нормална работа при автомобилите.

И така ако гледаме стандартите:
Червен или жълт/оранжев/- стандарт G12.
Син или зелен - стандарт G11.
Тези два стандарта не се смесват!


Охлаждащите течности са традиционните неорганични, смесени и органични като типове.
GLACELF AUTO SUPRA е концентрат на основата на моноетиленгликол с органични присадки за забавяне на корозията с търговска марка Total или готовия COOLELF AUTO SUPRA са органични и с оранжев цвят.
GLACELF PLUS концентрат или готовия COOLELF PLUS са от смесен тип или полуорганичен с флуоресцентно оранжев цвят.
Тези 2 типа отговарят на стандартите на Рено или т.н "тип D" 41-01-001/ D

Антифризи, отговарящи на изискванията на Renault 41-01-001/ D са и антифризите на френскта фирма IGOL:ANTIGEL TYPE D – ORGANIQUE и TRANSFLUID D (VL)

GLACELF CLASSIC концентрат или готовия COOLELF CLASSIC са неорганични продукти и със светло-син цвят.

Съгласно препоръки на фирмата производител (вж. Dialogys TN3620A) за всички коли следва да се използва течност от органичен тип GLACEOL RX (TYPE D) . Аз обаче не съм и виждал такъв....
Затова извода от всичко написано по-горе е:преди да си смените охлаждащата течност помислете заслужава ли си допълнителните проблеми, които ще си отворите след време с използването на антифриз , неотговарящ на изискванията на фирмата Renault ...

1 коментар:

Wolf каза...

Само едно пояснение:
GLACELF AUTO SUPRA e с флуоресцентно оранжев цвят, а
GLACELF PLUS е със зеленосин цвят.